Home > General > De toata jena! (Vai de curu’ nostru..)

De toata jena! (Vai de curu’ nostru..)


Scurt si la obiect: rezultatele catastrofale ale sesiunii de BAC 2011, unde rata de promovabilitate a fost jenant de mica. Cred si afirm cu tarie ca, pentru prima data, notele de la examene au fost pe bune, ele reflectand cunostintele elevilor. Dar, contest sistemul pre-universitar (nu ca ala universitar romanesc ar fi mai breaz, dar nu face subiectul acestui post) si bacalaureatul in sine.

Nu este normal ca elevii, copiii, sa fie VANATORI de note din clasa a 5-a pana intr-a 8-a (toate notele luate in cei 4 ani de gimnaziala conteaza si se aduna cu media ex. de capacitate pentru a intra la liceu). E normal, ca si elev, sa mai iei un 4, un 5 si pe urma sa inveti ca sa-ti iasa media si sa nu ramai corigent. Or, daca stii ca si-un 7 te poate duce in jos si nu faci media, nu e ca inveti mai bine sau mai mult, ci te stresezi tu, se streseaza parintii mai mult si ce faci? Stai si tocesti, vanezi note.. Ca sa nu mai zic ca sistemul asta idiot de admitere la liceu este o parghie excelenta pentru proliferarea favoritismelor..

Sistemul de invatamant in 2011 este mai putred si mai comunist decat a fost vreodata!! Ca generatia de azi nu mai invatza si d-aia s-a picat la bac pe capete? Hai sa fim seriosi si noi eram la fel! Doar ca noi mai puteam copia pe la bac! :) Doar ca noi, pana la bac, nu eram stresati daca intr-a 5-a aveam media 7 la mate, intr-a 6a, 5,50 la chimie, intr-a 8-a 5,75 la sport si in rest, la materiile spre care aveam inclinatii, medii de 8, 9 si 10. Noi toceam pe de rost comentarii si stiam ca asta ne da la admitere si la bac, eram robotzei. Aia de azi sunt pusi sa toceasca in timpul anilor scolari iar la bac li se cere sa gandeasca si daca au cultura generala, (ce, nici pana in ziua de astazi, nu se preda in scoli!) promoveaza bac-ul, daca nu, pica.

Rezultatele din 2011 sunt, in sfarsit, pe bune! Nu e ca avem copii prosti, nu e ca toti copiii care au picat sunt dezinteresati de scoala. Nu e ca ei sunt mai prosti decat noi, nu e ca ei au numai distractie in cap, spre deosebire de noi, aia de pierdeam ore in sir prin biblioteci, de placere. Hai sa fim seriosi! E ca ei invata intr-un sistem bolnav, invechit, MINCINOS. Programa este aceeasi ca si a noastra, un pic pieptanata, avem acum manuale alternative, materia este aceeasi ca si acum 30 de ani. Profesorii nu-si dau silinta, elevii nici ei, pentru ca sistemul le permite, sistemul ii invata sa nu gandeasca, sa minta, prin vanarea de note ce nu reflecta adevarul nivelului lor de instruire, educatie. E o tragedie nationala, pe bune, ce se intampla, dar este radiografia 3D a dezastrului care se intampla in invatamantul romanesc de dupa ’89.

S-a reformat metodologia examenului de bacalaureat dar nu si ce este inainte de acesta!! Solutii: reforma radicala a invatamantului. Sa dam cu copy-paste la un sistem din UE (care nici alea nu-s perfecte, dar nu sunt penibile ca asta al nostru). Luam sistemul britanic sau spaniol (cele mai ok din punctul meu de vedere) si dam copy-paste, ad literam, din clasa 1 pana in 12. Pe bune, nu se mai poate, te apuca plansul si sila. Ei, copiii, sunt, totusi, viitorul!..

PS: Ministrul Invatamantului ar trebui sa-si dea demisia; sau, boicot in masa. Si cum e posibil sa premiezi cei 65 de elevi de 10 dandu-le DOAR o diploma??????

  1. outoflove
    4 July 2011 at 22:29 | #1

    ce bac? ce rezultate? cind eleve de clasa a noua sint mamici de copii fara tati, dar beneficiare de alocatie? cind elevii nu stiu sa scrie? tabla inmultirii se refera doar la inmultirea din anatomie.cind in jurul unui liceu sint 3-4 baruri, sali de jocuri, de pariuri sportive si vreun teren de fotbal cu gazon artificial? cind parintii nu stiu nici in ce clasa sau scoala sint copii lor? cind un elev exmatriculat de doi ani, a fost cautat de mama la svoala, iar el cu caietul in chiloti ,seara de seara cerea bani de fondul svcolii, de naveta, de buzunar? ce vina are sistemul ca elevul nu stie sa scrie, sau sa socoteasca pina la o suta?>??elevi de cls a XII-a nu au habar ce este acela un teatru, o piesa , un film la care sa si citesti… eu, vin din acest sistem bolnav, dar care este blamat de lenesi .profesorii sint din ce in ce mai rari. sint multe de spus, dar nu e blogul meu, eu nu am blog, doar incerc sa semnalez mizeria in care ne zbATEM.ce am facut eu? zic eu , cit am putut

    • 4 July 2011 at 22:45 | #2

      Buna! Baruri erau si pe vremea mea langa scoli, chiar chiuleam acolo. De multe ori, mergeam dimineatza direct la barul cu pricina, stateam doua ore, abia dupa, la ore. Si nu beam alcool, nu faceam “prostii”. De ce chiuleam? Pentru ca oricum nu se facea nimic la ore, oricum profesorii, in mare parte, veneau doar pentru a-si lua salariul. Si eram la un liceu de top, din capitala.. (am terminat liceul in ’96). Ma duceam fix la orele care imi placeau, la orele in care faceam ceva si la cele unde stiam ca am dificultati daca intind coarda cu prea mult chiul. In ziua de azi, e fix acelasi lucru. Numai ca acum e muult prea mare diferentza intre ce s-ar putea face si ar trebui facut in scoli (vorbim de net, gadgeturile actuale, mijloacele de comunicare actuale, probleme gen ecologie, etc) si, ce se face, in mod real. Si plictisul, din partea elevilor, e si mai mare. Faptul ca elevii nu stiu ce-i ala teatru sau film, opera, muzeu, etc: asta este vina parintilor, in primul rand, apoi a sistemului (pentru ca se merge doar pe teorie, nu pe aplicatii, practica sau notiuni de cultura generala)

  2. 4 July 2011 at 23:12 | #3

    Cat despre eleve de clasa a 9-a, mamici- este vina sistemului (in general)- conceptii invechite, sexualitatea care este, in continuare, subiect tabu, lipsa de educatie sexuala in scoli, inca din clasele mici, parintii care refuza sa vorbeasca deschis cu copiii despre asta (si vin cu bazaconii gen barza si atat, curiozitatea normala ii impinge spre asa ceva, lipsa de educatie in acest sens duce la sarcini nedorite). Vorbim de un sistem, o tara unde, in mod trist si primitiv, principala metoda contraceptiva este avortul!! (in categoria asta intra, in principal si adultii, nu numai adolescentele, de care amintesti). E mai important sa vanezi note decat sa invatam copiii sa fie civilizati (intra si sexualitatea, BCTS-urile, contraceptia, pe langa regulile de comportament si vorbire adecvata si corecta) sa aiba o cultura generala, sa invete sa nu fie dependenti, sa stie sa se descurce in orice situatie. Astea, chiar daca nu iti vine a crede, intr-o tara civilizata, se induce, se educa, se arata de pe bancile scolii..

  3. 5 July 2011 at 06:59 | #4

    De fapt, aceste rezultate s-ar fi inregistrat si in anii anteriori daca rigurozitatea examinatorilor ar fi fost aceeasi.Lasand la o parte proasta pregatire a multor din copii acestei tari, sunt multe lucruri eronate in sistemul de invatamant romanesc, unul dintre ele este accentul pe multe materii pentru care elevii nu au nici o inclinatie sau care nu au nici o valoare practica si nu reprezinta decat o pierdere de timp.

  4. 5 July 2011 at 07:50 | #6

    Mi-ar fi placut sa studiez in liceu germana si italiana dar am fost obligat sa invat franceza. Prost si foarte rau pentru ca nu am invat limba asta pretentioasa si fandosita de loc, nu mi-a placut, nu imi place, o detest. Pana la urma am invat doar engleza in liceu, italiana pe cont propriu si germana de loc. Nu am avut niciodata problemele la matematica sau informatica vroiau sa ma trimita la olimpiada de informatica pentru ca eram mai bun decat colegii de la clasele specializate dar nu pot sa spun ca am avut vreodata o inclinatie adevarata spre chimie sau fizica.

    Si chiar daca puteam sa scriu cu usurinta eseuri in care sa corelez romanele predate in cursul liceului cu idei din filosofie, religie si istorie de ori ma lauda profesoara de limba ori zicea ca tin mortis sa contrazic marii critici literari cu o pasiune demna doar dragostea pentru vreo cadana din basmele arabe.

    Dar in acelasi timp marturisesc ca ma durea sufletul sa imi pierd zile si noptile invatand la fizica si luam cu usurinta si mare dezinvoltura 2,3 la aceasta materie in fiecare saptamana, promovand apoi cu note de 9 si 10 la teza cand in doua saptamani invatam toata materia asta pe care am detestat-o oricum de la inceput in proportie de cel putin 80-90%.

    Nu mi-a placut niciodata latina si nu am inteles niciodata de ce ma obligau sa invat ca un prost cotele muntilor, dealurilor pe care oricum le erodeaza vantul:) si nu au aveau nici o valoare practica pentru mine oricum,ayk. Ah, daca vroiau sa ma invete particularitatile diferitelor structuri geologice, influentele mediului asupra rezultatelor miscarilor tectonice sau avantajele economice pe care le au diferite tari eram numai ochi si urechi, pana la capitolul turuie Luchian ca un robot cotele tuturo gropilor si vagaunelor din Moldova si Tara Oasului.Da ce frate cand termin liceul ma duc sa vand cotele gropilor din Baragan pe Rasdaq ?

    La fel de bine va declar ca am detestat sa invat la istorie sute de mii de date istorice exacte si precise, cand pe mine ma interesa de fapt evolutia umanitatii in sine, conflictele de interese, manipularile si influentele diferitelor personalitati asupra cursului istoriei, marile batalii ce au influentat cursul umanitati, eroii vizigoti de Chalon ce au scapat Europa de biciul lui Dumnezeu, influenta pozitiva pe care a avut suprinzator Tamerlan asupra crestinatatii prin infrangerea turcilor in batalia de la Ankara, si nicidecum sa devin o carte de telefon, capabila sa toarne la comanda 254.342 de date istorice exacte si precise ca un robotel fara creier si fara suflet.

    In general mi-ar fi placut in liceu sau scoala generala sa fac ore de arta culinara sau de arta masajului , amandoua mi-ar fi oferit sansa de a invata ceva util si ce imi putea folosi ulterior daca trebuia sa traiesc din aceste deprinderi dar am studiat anatomia broastelor si gandacilor.

    Mi-ar fi placut sa facem ore de dans sau de vanzari ce mi-ar fi folosit in viata reala dar au incercat sa ma invete sa cant si au renuntat cand s-au spart oglinzile.

    Si daca as fi dat bac-ul doar la informatica, matematica, engleza, romana as fi trecut cu brio flueirand, in schimb as fi imbatranit 10 ani incercand sa iau examenul la chimie si nici acum si nici in veacul vecilor nu as fi trecut un examen la bacalaureat la istorie daca nota se baza pe capacitatea mea de a retine cu precizie cand s-a nascut x, cand a fatat z, ziua ora si secunda cand s-a semnat tratatul q si cand a cascat y. What the fuck people # !

    Oamenii nu sunt roboti, fiecare are propria sa structura si propriile sale afinitati, nu poti sa-i trimiti cu arcanul in diferite structuri pe care nu se pliaza doar in baza unei simple incadrari facute de vreun ministru fara cap si fara coada si nu are nici un sens sa ii faci pe copii sa piarda timpul si viata incercand sa invete lucruri fara aplicabilitate practica trimitandu-i apoi sa ingroase randul somerilor.

    • 5 July 2011 at 08:57 | #7

      Hai ca iar m-ai facut sa rad!! Si iarasi zic: 100% de acord cu tine!

  5. 5 July 2011 at 18:48 | #8

    Ca sa o citez pe doamna Andrei Chirileasa ce a pus punctul pe i, intr-un editorial scris astazi pentru Ziarul Financiar :

    “Realist vorbind, de când am terminat liceul (şi au trecut vreo opt ani) nu m-a mai întrebat nimeni ce fel de roman este Mara de Ioan Slavici şi nici ce vrea să spună metafora “de treci codri de aramă” (Călin – file din poveste). Nu spun că astfel de cunoştinţe nu sunt utile. Te ajută să-ţi îmbogăţeşti vocabularul, să gândeşti mai creativ, să-ţi antrenezi memoria. Dar nu sunt esenţiale.

    Nu sunt adaptate la realitate. Se spune că BAC-ul este examenul maturităţii, dar din păcate, fie că-l treci fie că nu, cei 12 ani de şcoală nu te învaţă cum să faci faţă realităţii care te înconjoară.

    Probabil că şi cei din minister, care susţin că asta e adevărata valoare a elevilor români, ca aceştia sunt leneşi şi dezinteresaţi, au partea lor de dreptate. Dar cu siguranţă că elevii sunt şi pragmatici. De ce să-ţi pierzi timpul învăţând ceva care nu te ajută? Mai bine te distrezi cu prietenii.

    Învăţaţi-i lucruri utile şi apoi certaţi-i că nu trec la BAC! “

  6. 5 July 2011 at 19:41 | #10

    Insa dupa o scurta privire asupra mediei de promovabilitate de la liceele din orasul meu, am descoperit ca liceele teoretice care prin traditie au atras din totdeauna crema absolventilor de gimnaziu din orasul meu au avut o rata de promovare de peste 90% iar acolo unde prin traditie se duc cei ce care (sa imi moderez cuvintele) de cand se stiu ei, trec prin scoala ca rata prin apa, s-a picat pe capete, ca in operatiunea Omaha Beach din al doilea razboi mondial, unde nemti au secerat cu o usurinta dezarmanta pentru totdeauna, viitorul a unei bune parti din natiunea americana.

    Astfel incat facand insa si o analiza critica si obiectiva a acestei ‘drame’ :

    Pana la urma, s-au asteptat sa copie, nu un invatat nimic sau aproape nimic si au picat.

    Asa si ? Lasand la o parte si eventualele victime inocente, care cu siguranta exista.

    De ce trebuie toata lumea sa aiba Bac-ul promovat ?

    E doar o recunoastere a faptului ca acei indivizi au trecut copiind printr-o cladire ? Ca nu au fost in acei ani la cules de rosii in Spania sau la furat de masini in Italia ? Atat ?

    Daca nu stabilesti bareme care sa ii evidentieze pe cei care au macar dorinta de face ceva cu viata lor, cum ai sa-i promovezi intr-o societate unde non valorile domina prea mult natiunea asta ?

    Ar trebui sa ii pice la fel si la examenele de licenta de la Facultate, ca de cand cu facultatile astea private gen Univ. Spiru Haret toti manelisti, prosti si analfabeti plini de bani au patruzeci de diplome inutile pentru societatea umana.

    Diplome platite din prima si pana in ultima zi cu taxe de studii mari care sa acopere faptul ca examenele sunt doar o simpla formalitate de obicei fiind nevoie doar un referat copiat de pe net pentru a promova, diplomele transformandu-se in simple hartii bune doar de aruncat la gunoi, ca daca deschid gura sau sunt nevoiti sa puna in aplicare ceva din noianul de cunostiinte pe care ar fi trebuit sa le detina, te ascunzi tu de rusinea lor.

  7. 5 July 2011 at 19:46 | #11

    SIngurul argument ce sta in picioare la toate nivelurile si doare destul de mult, este ca in Romania nu se pune intradevar accent in invatamant pe cunostiinte ce ar putea fi utile copiilor, acestia fiind fortati precum au spus atatia sa invete de multe ori lucruri cu mica aplicabilitate practica sau care nu se potrivesc cu planurile sau afinitatile lor.

    Deci :

    1.Cum si ce ar trebuie sa se invete in scolile noastre ca atat motivatia copiilor de a invata cat si viitorul lor dupa absolvire sa fie mai bun si nu doar o treapta in plus din adolescenta pana la stadiul de someri cu diploma.

    Tu ce ai propune ?

    • 5 July 2011 at 20:35 | #12

      In primul rand, sa se renunte la “indesatul cu lopata”. In scoala generala, notiuni de baza din toate materiile clasice+ accent pe cultura generala (notiuni despre istoria artei, istoria muzicii, istoria religiilor, geografia lumii, genetica), lectii de educatie civica, ecologie, dezvoltarea vocabularului, colocviu, cat mai putina teorie si cat mai multa practica, dezvoltarea capacitatii individuale de analiza, vorbit in public, samd. In liceu: specializari adevarate si selectie pe bune real, uman, fara ca astea doua sa se intretaie+ cultura generala. Aprofundarea si invatatul greu- in facultati, pe specificul pe care merge fiecare. Nu toti trebuie sa faca o facultate, sa aiba o specializare, intr-un domeniu. De aceea, invatamantul pre-universitar trebuie sa se axeze mai mult pe cultura generala, vocabular, educatie civica. Iar cei care vor sa aprofundeze un anumit domeniu: sa-si dea duhul prin facultati, care, repet, nu ar trebui sa fie pentru oricine. Este jenant sa vezi oameni cu facultate in Romania care habar nu au sa scrie corect (greseli minime, sunt permise, nimeni nu e perfect!), habar nu au lucruri minime de cultura generala, etc

  8. 10 July 2011 at 13:09 | #13

    Nu are nici o legatura cu subiectul bac dar se potriveste foarte bine cu stare deplorabila in care plutim si foarte bine cu titlul articolui si cu mesajul in sine.

    http://www.zf.ro/zf-24/doroftei-bute-a-ales-sa-faca-din-box-o-afacere-8475670

    Ai fi spus ca sportul si viata dificila plina de confruntari ar trebui sa educe oamenii macar un pic, sa le dea un pic de caracter, de verticalitate, de demnitate.

    Ce-i lipseste in fond lui Leonard Doroftei ? Pentru ce il roade invidia atat de mult incat se face de rusine in public de fiecare care datea ? Are o afacere la care a visat toata viata, are o nevasta frumoasa, copii dragalasi, avere, bani, a avut glorie, si totusi toate aceste lucruri nu l-au multumit, nu il satisfac. Il roade invidia atat de tare, incat isi da toata adevarata arama pe fata, toata fierea, toata rautatea si mizeria ascunsa in spatele unui trecut care se vroia demn de un om care a fost campion.

    In loc sa se bucure pentru un alt compatriot el in acuza de fiecare data, de jocuri de culise, de aranjamente, de proasta pregatire, de orice !

    Doroftei ca sa parafrazez esti de toata jena omule !! vai de … imaginea pe care ai incercat sa o cladesti in atatia ani, pentru ca sa vedem acum cu totii, din spectacolul asta jalnic pe care il faci, ca esti un om de nimic.De nimic.

    Si la fel sunt si toti ceilalti din presa care nu iau atitudine la schelaiala josnica a acestui om pe care nici viata, nici sportul, nici gloria, nici competitiile nu l-au invatat o trasatura de caracter pe care o au pana si unii caini maidanezi : respectul pentru semenii sai.

    In ceea ce-l priveste pe Lucian Bute : pentru toate realizarile sale, pentru toti oamenii pe care i-a ajutat in momente dificile , pentru comportamentul sau in afara ringului plin de respect pentru oamenii de rand si nu numai ci si chiar pentru demnitatea asta cu care nu raspunde la mesajele abjecte ale lui Leonard Doroftei, mentionand cel mult ca sa parafrez “Macar pentru atata lucru au murit unii oameni la revolutie ca fiecare om sa fie liber sa aiba propria sa opinie. Ii respect punctul de vedere dar altceva nu comentez”.

    Bravo, felicitari Luciane ! Esti prea bun pentru o tara ce nu ia atitudine in fata unor atacuri venite din partea unor oameni fara caracter !

    Mama ta si noi romanii cu un pic de bun, suntem mandri de eforturile si realizarile tale.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 44 other followers

%d bloggers like this: